Streszczenia odcinków
- Przygody Merlina (26)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (25)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (24)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (23)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (22)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (21)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (19)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (15)Kolejna wersja staroangielskiej legendy o Merlinie. Efekty specjalne stworzyła firma The Mill, wyróżniona Oscarem za 'Gladiatora'.
- Przygody Merlina (14)Król Uther Pendragon, wiedziony żądzą bogactwa, zleca wykopaliska i pod zamkiem Camelot odkryty zostaje grobowiec najpotężniejszego czarnoksiężnika wszech czasów, Corneliusa Sigana.
- Przygody Merlina: Śmierć Artura (13)Smok pustoszy okolice Camelotu. Artur, ignorując ostrzeżenie Morgany, wyrusza na łowy. W pobliskiej jaskini dopada bestię, ale zostaje przez nią ukąszony i zapada w śpiączkę.
- Przygody Merlina: Zabić króla (12)Tom, ojciec Gwen, przystępuje do spisku. Z pomocą kamienia alchemików Tauren zamierza przemienić ołów w złoto, które posłuży do obalenia króla. Strażnicy udaremniają jednak ten spisek...
- Przygody Merlina: Labirynt Gedrefa (11)Artur i Merlin wyruszają na polowanie, podczas którego Artur zabija jednorożca mimo protestów czarodzieja. Róg przekazuje ojcu, królowi Utherowi. Gaius przeczuwa fatalne konsekwencje czynu.
- Przygody Merlina: Chwila prawdy (10)Bandyci najeżdżają rodzinną wieś Merlina. Jego matka przybywa na zamek Camelot. Prosi o ochronę, ale król odmawia. Artur dołącza do Merlina, by pomoc zagrożonej wiosce.
- Przygody Merlina: Excalibur (9)Czarny Rycerz rzuca wyzwanie i zabija kilku kolejnych przeciwników. Gaius znajduje w podziemiach otwarty grobowiec królewskiego kuzyna. Domyśla się, że to jego ożywiła czarownica Nimueh...
- Przygody Merlina: Początek końca (8)Mężczyzna z małym chłopcem usiłuje przekraść się do Camelotu. Strażnicy zatrzymują ojca, ale syn ucieka. Telepatycznie przekazuje Merlinowi prośbę o pomoc...
- Przygody Merlina: Bramy Avalonu (7)Morgana ma sen, w którym widzi tonącego Artura. Obawia się, że grozi mu śmiertelne niebezpieczeństwo. Artur i Merlin śpieszą na pomoc mężczyźnie i jego córce napadniętych przez bandytów.
- Przygody Merlina: Lekarstwo na wszystkie choroby (6)Nad chorą Morganą czuwa lekarz Edwin Muirden. Wykorzystując swój urok, mężczyzna dostaje się na dwór, czym wzbudza podejrzliwość Gaiusa.
- Przygody Merlina: Lancelot (5)Merlin zostaje zaatakowany przez ogromnego potwora. Z pomocą przychodzi mu Lancelot. W podzięce za uratowanie życia Merlin postanawia spełnić jego największe marzenie - zostanie rycerzem.
- Przygody Merlina: Zatruty kielich (4)Camelot. Trwają przygotowania do uroczystości podpisania paktu pokojowego między księciem Bayardem a królem Utherem. Czarownica Nimueh chce zniszczyć te dobre relacje.
- Przygody Merlina: Znak Nimueh (3)Camelot. Czarownica Nimueh rzuca zaklęcie, które zatruwa wodę. Następnego dnia Gaius i Merlin znajdują martwego człowieka z potwornie bladą skórą. Wkrótce epidemia rozszerza się...
- Przygody Merlina: Valiant (2)Król Uther ogłasza rozpoczęcie turnieju rycerskiego. Na turniej przybywa sir Valiant, właściciel magicznej tarczy. Merlin odkrywa, że Valiant posługuje się czarną magią...
- Przygody Merlina: Wezwanie smoka (1)Król Uther Pendragon zakazuje czarów. Jego nadworny lekarz Gaius przyjmuje Merlina na swego ucznia. Jest sceptyczny wobec umiejętności chłopca, chociaż to dzięki nim Merlin ratuje mu życie.