W pułapce kliknięć: ciemna strona cyfrowego świata
7.4/10(Le piege du clic)
Reżyseria: | Peter Porta |
---|---|
W skrócie: | Eksperci opowiadają o wpływie reklamy w internecie na społeczeństwo. Pokazują, jak cyfrowa gospodarka reklamowa przyczynia się do potęgowania oszustw oraz dezinformacji. |
Oglądaj w telewizji
Data | Godzina | Stacja |
piątek, 11 kwietnia za 9 dni |
20:10 | TVP Dokument |
Opis
Internet całkowicie zmienił sposób pozyskiwania informacji. Użytkownicy wyszukiwarek zakładają, że wyniki zapytań, które tam wpisują, są godne zaufania, tymczasem niewiele osób wie, że to płatne reklamy. Systemy reklamowe odpowiadają za umieszczanie zdecydowanej większości reklam cyfrowych w sieci. Wykorzystują algorytmy do automatycznego dopasowywania produktów do potencjalnych klientów. Garstka dużych firm technologicznych i mediów społecznościowych ma monopol na tę wielomilionową branżę. Autorzy dokumentu przeanalizują, jak cyfrowa gospodarka reklamowa przyczynia się do potęgowania oszustw, dezinformacji i nienawiści do ekstremistów i jakie korzyści czerpią z tego podejrzani twórcy treści. Eksperci opowiedzą o wpływie reklamy w internecie na społeczeństwo.
Twórcy (pokaż wszystkich)
-
Peter Porta reżyseria