Opis
Autorzy poszukują odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu i przy użyciu jakich metod społeczeństwo jest manipulowane przez media społecznościowe. Ujawniają, jak potentaci na rynku internetowych usług, firmy takie jak Google i Facebook, obracają danymi użytkowników. Nie tylko je przetwarzają i sprzedają innym podmiotom, ale również wykorzystują w celu manipulowania opinią publiczną. Ich celem jest przekształcenie świadomości społeczeństw w taki sposób, by opinie poszczególnych jednostek wpasowały się w określony światopogląd. Głos zabierają eksperci, m.in. kanadyjski psycholog Jordan B. Peterson, historyk i konsultant polityczny oraz współautor scenariusza filmu Peter Schweizer, profesor Barry Schwartz, a także Luther Lowe, Marlene Jaeckel i Daniel Stevens. Tytuł filmu pochodzi z fragmentu wywiadu, którego w 2010 roku udzielił były dyrektor generalny Google. Wyjaśnił wówczas, na czym polega specyficzny kodeks postępowania jego firmy.